Logitech G9 Laser Mouse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech G9 Laser Mouse op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

YK2 20-08-2010
Geschreven voor: Logitech G9 Laser Mouse

Aangezien mijn oude muis de bewegingen die ik ermee deed niet meer aankon, vond ik het tijd om een nieuwe aan te schaffen. Dus werd de oude standaard muis (die meegeleverd werd met me PC) de deur uit gegooid en schafdde ik deze Logitech G9 "Lejzah" aan. Ik had de muis al een paar keer eerder bezichtigd in winkels en vond 'm ook lekker in de hand liggen. Een bijkomend voordeel vond ik dat de linker en rechter klik gescheiden is van de body (in tegenstelling tot bv. een Apple muis)

Een paar extra's wat ik niet wist van de muis en later heel handig bleek, is het feit dat je de muis heel exact kan voorprogrammeren. In het Logitech programma kan je tot vijf modus invoeren, dacht van 0 tot 3200 dpi. Heel handig als je in-game net ff een snellere reactie van de muis nodig hebt, of juist een tragere (sniping). Wissel je met een druk op de knop, net boven de linkerknop ff van modus.

Enige nadeel van G9 vind ik dat het een "vol" werkoppervlak nodig heeft. Boven op mijn bureau heb ik een plaat van glas liggen, daarop werkt het voor geen meter waardoor er een muismat erbij moet komen.

Bijkomend weetje voor de bovengemiddelde hand: de bediening van de knoppen aan de zijkant kunnen misschien buiten bereik vallen. Voor mij was het echt ff wennen om die twee knoppen accuraat te bedienen met mijn bokkepoten, maar het wende niet supersnel. Gebruik ze nu in-game daarom ook meer voor handelingen die niet extreem belangrijk zijn. Maar goed, deze gewenning kan per gebruiker/hand verschillen.

John Guyt 30-03-2009
Geschreven voor: Logitech G9 Laser Mouse

Ik heb deze muis sinds Oktober 2008 en ben er zeer over te spreken, ik heb heel wat reviews gelezen over deze muis en toen besloten om de muis te kopen, veel gamers vinden de muis lelijk, maar het is juist een super muisje 3200DPI, super gladde voetjes en twee knoppen aan de linker kant van de muis (duim kant). Ook krijg je één extra frontje er bij een Gamers frontje, dit frontje kan je gemakkelijk aanpassen wanneer jij dat wilt. Dankzij de meegeleverde software kun je ook nog eens de verlichting op de muis veranderen erg leuk als je het mij vraagt. Kortom: een leuke muis om mee te gamen een aanrader voor elke gamer!

G9-Casper 22-02-2009
Geschreven voor: Logitech G9 Laser Mouse

Ik heb veel reviews op internet gelezen over de Logitech G5 en de Logitech G9 omdat ik niet zeker wist welke is moest kopen. Veel gebruikers zeiden dat de G9 lelijk was of dat de G9 niet lekker in de hand lag. Ik had de de gok toch maar gewaagd en ik kreeg de G9 een paar dagen geleden binnen en toen ik hem echt zag, zag ik pas hoe mooi de G9 was.Ik snap zelf niet dat er soms nog reacties op internet staan dat de G9 een slechte en lelijke muis is, het is namelijk een topapparaat. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het in het begin ff wennen is, Mijn gameprestaties gingen eventjes achteruit(ongeveer een uurtje). Als je eenmaal de goede instellingen hebt en als je de muis lekker in je hand hebt liggen wil je niets anders meer. Mijn gameprestaties zijn nu veel beter dan eerst. De G9 ligt werkelijk HEERLIJK in je hand. Ik gebruik zelf meer de grote grip, die vind ik het lekkerst zitten. De ledjes in de muis die van kleur kunnen veranderen is een leuk extratje. Het snoer van je muis naar de PC is ook lekker dun en flexibel, je merkt eigenlijk niet eens dat er een draad aan zit (wat ik zelf erg handig vind). De aanpasbare gewichten zijn ook handig, voor het gewoon computeren maak ik de muis altijd lekker licht. Voor de shooters maak ik de muis wat zwaarder. De G9 is zeker weten een vooruitgang t.o.v de G5. MAAR,,, als je al een G5 hebt is het niet nodig om een G9 te kopen. Ik heb zelf namelijk de G5 gehad, deze is 20 euro goedkoper en het enige grote verschil is het aantal DPI. (Ik vind dat de G9 veel lekkerder in de hand ligt, maar dat is een eigen mening). Ik heb er geen seconde spijt van dat ik de G9 heb gekocht.

Vooral voor het gamen de beste muis op de markt, als u weinig spellen speelt kunt u beter gewoon een comfortabele Logitech Revolution kopen.

ricklen 03-01-2009
Geschreven voor: Logitech G9 Laser Mouse

dit is echt een top muis ik vind hem persoonlijk heel goed in de hand liggen vergeleken met de logitech g5 omdat je je ringvinger en je ping goed aan de zijkant kunt houden en dat kun je niet bij de g5. de funcies en de software is ook prima in orde

TKoote 09-12-2008
Geschreven voor: Logitech G9 Laser Mouse

Ontaards lelijk vormgegeven muis maar met een fantastische bediening. De G9 ligt in het begin wat lastig in de hand maar ik heb nu minder last van mijn RSI.

Ik game niet maar voor mijn werk gebruik ik veel 3d-cad software. De bediening van de G9 is ook daar ideaal voor.

Matthijs4 14-11-2008
Geschreven voor: Logitech G9 Laser Mouse

Deze muis nu een maand of 3 in gebruik. Zeer snel scrollen. dit is zeker handig voor mensen met RSI of grote documenten. Klein nadeel. Als de scroll nog loopt en je voert iets anders uit dan kan de scroll nog effect hebben op de opdracht. Dus eerst de scroll stoppen dan pas de volgende actie met muis of toetsenbord. Verder lekker licht en soepel. Zou er wel iets mooier uit mogen zien. Maar in gebruik de perfecte muis.

Macros 08-10-2008
Geschreven voor: Logitech G9 Laser Mouse

Mooie muis met een hoge resolutie (3200 DPI). Je kan alles heel gemakkelijk naar je eigen wensen instellen zoals de kleur van de LED'jes, allerlei soorten snelheden, zwaarte van de muis, verschillende grips (2 grips inbegrepen en supermakkelijk verwisselbaar). Dit alles (software instellingen) is als profiel opslaanbaar en profielen kunnen makkelijk verwisseld worden. Ook het scrollwieltje kan in zijn vrij, dus extra snel scrollen. Het wieltje kan ook nog naar links en rechst gekanteld worden. Aanrader voor de gamer met hoge eisen of die gewoon van iets moois en aparts houdt!

realmii 09-12-2007
Geschreven voor: Logitech G9 Laser Mouse

geweldige muis ziet er meschien niet relax uit maar licht goddelijk in je hand. scrollwieltje is ook geweldig dathij als het ware in zijn vrij kan . hij lijkt duur maar hij is het zekker weten waard. ik denk dat ze over een poosje hem wel zullen verlagen.